aşağıda listelenmiştir.
6.1.1- BiliÅŸim ile DeÄŸiÅŸim
6.1.1. Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini değerlendirir.
6.1.1.4. Bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkılarını ve risklerini örnekler üzerinden tartışır.
6.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar.
6.1.3. Bilişim teknolojilerinin beden ve ruh sağlığına etkilerini yorumlar.
6.1.2- İşletim Sistemini Tanıyorum
6.1.2.1. İşletim sistemi kavramını açıklar.
6.1.2.2. İşletim sistemlerinin bileşenlerinin görevlerini kavrar.
6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır.
6.1.3- Dosyalarım Nerede?
6.1.3.1. Dosya uzantılarına göre dosyaların temel özelliklerini açıklar.
6.1.3.2. Basılı ortamdaki verileri elektronik ortama aktarır.
6.1.3.3. Elektronik ortamdaki verilerin sınıflanması ve saklanması için doğru yaklaşımları uygular.
6.1.3.4. Dosya ve klasör sıkıştırma işlemlerini yapar.
6.1.3.5. Dosyaların saklanması ve dosyalara erişilmesi konusunda strateji geliştirir.
6.1.4- Artık Daha Bilinçliyim
6.2.1.1. İnternet etiğinin önemini ifade eder.
6.2.1.2. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılabilecek durumlara örnekler verir.
6.2.1.3. Siber zorbalık kavramını açıklayarak korunma amacıyla alınabilecek önlemleri tartışır.
6.1.5- Yaratıcı Ürünlerimiz Nasıl Korunuyor?
6.2.1.4. Telif hakkı kavramını ve önemini araştırır.
6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar.
6.1.6- Dijital Dünyanın Suçluları
6.2.1.6. Bilişim suçlarının neler olduğunu açıklayarak ilgili kanunları özetler.
6.2.1.7. Bilişim suçlarına karşı alınabilecek önlemler ve stratejiler geliştirir.
6.1.7- Dijital Dünya
6.1.1.4. Bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkıları ve riskleri örnekler üzerinden tartışır.
6.2.2. Dijital Vatandaşlık
6.2.2.1. Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.
6.2.2.2. Öğrenci, bilişsel ve ahlaki gelişimine uygun olan dijital oyun ve içerikleri ayırt eder.
6.1.8- Bilgilerimizi Ölçelim
6.1.9- Bilgim Değerli ve Önemli
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
6.2.3.2. Güvenlik açıklarının oluşumu konusunda yorum yapar.
6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.
6.1.10- Dijital Tehlikeler
BT.6.2.3.5. Zararlı yazılımları kavrar.
BT.6.2.3.6. Güvenlik yazılımlarının kullanım amaçlarını açıklar.
6.1.11- Bilgisayar Ağları
6.3.1.1. Ağ kurmak için gerekli bileşenleri ve bileşenlerin özelliklerini açıklar.
6.3.1.2. Bir ağdan dosya ve yazıcı paylaşımı yapar.
6.3.1.3. Bilgisayar ağlarının boyutlarına ve bileşenlerine ilişkin farklılıkların nedenlerini tartışır.
6.1.12- Ara Tara, Sor Sorgula
6.3.2.1. Arama motorlarını kullanarak ileri düzeyde araştırma yapar.
6.3.2.2. Bilgiye ulaşırken zararlı ve gereksiz içerikleri ayırt eder.
6.3.2.3. Bilgi yönetimi kavramını ve önemini ifade eder.
6.3.2.4. EBA üzerinden farklı içeriklere erişim sağlar.
6.1.13- İletişim Benim İşim!
6.3.3. İletişim Teknolojileri ve İş Birliği
6.3.3.1. Farklı ve eş zamanlı iletişim sürecini kavrar.
6.3.3.2. Farklı ve eş zamanlı olarak kullanılan iletişim teknolojilerini sınıflandırır.
6.3.3.3. Forum ve sohbet araçlarını listeler.
6.3.3.4. Sesli ve görüntülü iletişim araçlarını listeler.
6.3.3.5. İletişim süreci açısından araçlar arasındaki farklılıkları tartışır.
6.3.3.6. İhtiyaca göre doğru iletişim aracını seçerek etkili biçimde kullanır.
6.1.14- Sayılarla Oynuyorum
6.4.1. Tablolama Programları
6.4.1.1. Tablolama programının arayüzünü ve özelliklerini tanıyarak amaca uygun bir tablo oluşturur.
6.4.1.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu tabloyu biçimlendirir.
6.4.1.3. Oluşturduğu tablo üzerinde hesaplama işlemleri yapar.
6.4.1.4. Tablodaki verilere filtre uygular.
6.4.1.5. Amaca uygun grafik türlerini kullanarak veriyi görselleştirir.
6.4.1.6. Farklı tablolama programlarını keşfeder.
6.4.1.7. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır.
6.1.15- Veriler Filtreleniyor ve Sıralanıyor
6.4.1.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu tabloyu biçimlendirir.
6.4.1.3. Oluşturduğu tablo üzerinde hesaplama işlemleri yapar.
6.4.1.4. Tablodaki verilere filtre uygular.
6.4.1.5. Amaca uygun grafik türlerini kullanarak veriyi görselleştirir.
6.4.1.7. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır.
6.1.16- Bakalım Neler Öğrendik
6.1.17- Ses ve Video İşleme Programları
6.4. Ürün Oluşturma
6.4.2. Ses ve Video İşleme Programları
6.4.2.1. Ses ve video dosya biçimlerini bilir.
6.4.2.2. Ses ve video dosyalarını düzenleyebileceği yazılımları kullanır.
6.4.2.3. Ses dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
6.1.18- Videomu Düzenliyorum
6.4.3.4. Video dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
6.4.3.5. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu video dosyasını çevrimiçi ortamda paylaşır.
6. sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi lI. Dönem konu ve kazanımları
aşağıda listelenmiştir.
6.2.1- Haydi Veri Toplamaya
6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır.
6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır.
6.2.2- Sabit mi DeÄŸiÅŸken mi?
6.5.1.2. Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır.
6.2.3- Böl, Parçala, Çöz
6.5.1.3. Bir problemi alt problemlere böler.
6.5.1.4. Temel fonksiyonları problem çözme sürecinde kullanır.
6.2.4- Problem Çözmek Benim İşim!
6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.
6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder.
6.2.5- Farklı Yollardan Aynı Çözüme
6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.
6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder.
6.5.1.7. Farklı algoritmaları inceleyerek en hızlı ve doğru çözümü seçer.
6.2.6- Ayıkla Pirincin Taşını
6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.
6.2.7- Benzer Sorun Benzer Çözüm
6.5.1.9. Problemin çözümünü, benzer problemler için geneller.
6.2.8- Bilgilerimizi Ölçelim
6.2.9- Scratch ile Tanışıyorum
6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
6.2.10- Scratch’i KeÅŸfediyorum
6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.
6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler.
6.2.11- Haydi Canlanalım
6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.
6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler.
6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.2.12- Nesneler KonuÅŸuyor
6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur
6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.2.13- Düşünen Bilgisayar
6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.2.14- Çizim Yapıyorum
6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.
6.2.15- Oyun Yazıyorum
6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.
6.2.16- Scratch Projem
6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.
6.2.17- Projelerimizi DeÄŸerlendiriyoruz
6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.
6.2.18- Tekrar Edelim
6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.
6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.