body *:not(header) { display: none !important; } #header-inner { display: block !important; } -->

6. Sınıf Kazanımları


 6. sınıf BiliÅŸim Teknolojileri ve Yazılım dersi I. dönem konu ve kazanımları  

aÅŸağıda listelenmiÅŸtir.  

 

6.1.1- BiliÅŸim ile DeÄŸiÅŸim 

6.1.1. BiliÅŸim teknolojilerinin günlük yaÅŸamdaki önemini deÄŸerlendirir. 

6.1.1.4. BiliÅŸim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkılarını ve risklerini örnekler üzerinden tartışır. 

6.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. 

6.1.3. BiliÅŸim teknolojilerinin beden ve ruh saÄŸlığına etkilerini yorumlar. 

6.1.2- İşletim Sistemini Tanıyorum  

6.1.2.1. İşletim sistemi kavramını açıklar.  

6.1.2.2. İşletim sistemlerinin bileÅŸenlerinin görevlerini kavrar.  

6.1.2.3. Farklı iÅŸletim sistemlerini karşılaÅŸtırır. 

6.1.3- Dosyalarım Nerede? 

6.1.3.1. Dosya uzantılarına göre dosyaların temel özelliklerini açıklar. 

6.1.3.2. Basılı ortamdaki verileri elektronik ortama aktarır. 

6.1.3.3. Elektronik ortamdaki verilerin sınıflanması ve saklanması için doÄŸru yaklaşımları uygular. 

6.1.3.4. Dosya ve klasör sıkıştırma iÅŸlemlerini yapar. 

6.1.3.5. Dosyaların saklanması ve dosyalara eriÅŸilmesi konusunda strateji geliÅŸtirir. 

6.1.4- Artık Daha Bilinçliyim  

6.2.1.1. İnternet etiÄŸinin önemini ifade eder. 

6.2.1.2. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılabilecek durumlara örnekler verir. 

6.2.1.3. Siber zorbalık kavramını açıklayarak korunma amacıyla alınabilecek önlemleri tartışır. 

6.1.5- Yaratıcı Ürünlerimiz Nasıl Korunuyor?  

6.2.1.4. Telif hakkı kavramını ve önemini araÅŸtırır. 

6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar. 

6.1.6- Dijital Dünyanın Suçluları 

6.2.1.6. BiliÅŸim suçlarının neler olduÄŸunu açıklayarak ilgili kanunları özetler. 

6.2.1.7. BiliÅŸim suçlarına karşı alınabilecek önlemler ve stratejiler geliÅŸtirir. 

6.1.7- Dijital Dünya  

6.1.1.4. BiliÅŸim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkıları ve riskleri örnekler üzerinden tartışır. 

6.2.2. Dijital VatandaÅŸlık 

6.2.2.1. Dijital paylaşımların kendisi ve baÅŸkaları üzerindeki etkilerini fark eder. 

6.2.2.2. Öğrenci, biliÅŸsel ve ahlaki geliÅŸimine uygun olan dijital oyun ve içerikleri ayırt eder. 

6.1.8- Bilgilerimizi Ölçelim  

 

6.1.9- Bilgim DeÄŸerli ve Önemli 

6.2.3.1. BiliÅŸim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.  

6.2.3.2. Güvenlik açıklarının oluÅŸumu konusunda yorum yapar.  

6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.  

6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri deÄŸerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır. 

6.1.10- Dijital Tehlikeler  

BT.6.2.3.5. Zararlı yazılımları kavrar. 

BT.6.2.3.6. Güvenlik yazılımlarının kullanım amaçlarını açıklar. 

6.1.11- Bilgisayar AÄŸları 

6.3.1.1. AÄŸ kurmak için gerekli bileÅŸenleri ve bileÅŸenlerin özelliklerini açıklar. 

6.3.1.2. Bir aÄŸdan dosya ve yazıcı paylaşımı yapar. 

6.3.1.3. Bilgisayar aÄŸlarının boyutlarına ve bileÅŸenlerine iliÅŸkin farklılıkların nedenlerini tartışır. 

6.1.12- Ara Tara, Sor Sorgula 

6.3.2.1. Arama motorlarını kullanarak ileri düzeyde araÅŸtırma yapar. 

6.3.2.2. Bilgiye ulaşırken zararlı ve gereksiz içerikleri ayırt eder. 

6.3.2.3. Bilgi yönetimi kavramını ve önemini ifade eder. 

6.3.2.4. EBA üzerinden farklı içeriklere eriÅŸim saÄŸlar. 

6.1.13- İletiÅŸim Benim İşim!  

6.3.3. İletiÅŸim Teknolojileri ve İş BirliÄŸi 

6.3.3.1. Farklı ve eÅŸ zamanlı iletiÅŸim sürecini kavrar. 

6.3.3.2. Farklı ve eÅŸ zamanlı olarak kullanılan iletiÅŸim teknolojilerini sınıflandırır. 

6.3.3.3. Forum ve sohbet araçlarını listeler. 

6.3.3.4. Sesli ve görüntülü iletiÅŸim araçlarını listeler. 

6.3.3.5. İletiÅŸim süreci açısından araçlar arasındaki farklılıkları tartışır. 

6.3.3.6. İhtiyaca göre doÄŸru iletiÅŸim aracını seçerek etkili biçimde kullanır. 

6.1.14- Sayılarla Oynuyorum 

6.4.1. Tablolama Programları 

6.4.1.1. Tablolama programının arayüzünü ve özelliklerini tanıyarak amaca uygun bir tablo oluÅŸturur. 

6.4.1.2. Belirli bir amaç için oluÅŸturduÄŸu tabloyu biçimlendirir. 

6.4.1.3. OluÅŸturduÄŸu tablo üzerinde hesaplama iÅŸlemleri yapar. 

6.4.1.4. Tablodaki verilere filtre uygular. 

6.4.1.5. Amaca uygun grafik türlerini kullanarak veriyi görselleÅŸtirir. 

6.4.1.6. Farklı tablolama programlarını keÅŸfeder. 

6.4.1.7. İş birliÄŸine dayalı olarak oluÅŸturduÄŸu belgeyi paylaşır. 

6.1.15- Veriler Filtreleniyor ve Sıralanıyor 

6.4.1.2. Belirli bir amaç için oluÅŸturduÄŸu tabloyu biçimlendirir. 

6.4.1.3. OluÅŸturduÄŸu tablo üzerinde hesaplama iÅŸlemleri yapar. 

6.4.1.4. Tablodaki verilere filtre uygular. 

6.4.1.5. Amaca uygun grafik türlerini kullanarak veriyi görselleÅŸtirir. 

6.4.1.7. İş birliÄŸine dayalı olarak oluÅŸturduÄŸu belgeyi paylaşır. 

6.1.16- Bakalım Neler Öğrendik 

6.1.17- Ses ve Video İşleme Programları 

6.4. Ürün OluÅŸturma 

6.4.2. Ses ve Video İşleme Programları 

6.4.2.1. Ses ve video dosya biçimlerini bilir. 

6.4.2.2. Ses ve video dosyalarını düzenleyebileceÄŸi yazılımları kullanır. 

6.4.2.3. Ses dosyaları ile ilgili düzenleme iÅŸlemlerini yürütür. 

6.1.18- Videomu Düzenliyorum  

6.4.3.4. Video dosyaları ile ilgili düzenleme iÅŸlemlerini yürütür. 

6.4.3.5. İş birliÄŸine dayalı olarak oluÅŸturduÄŸu video dosyasını çevrimiçi ortamda paylaşır.  






6. sınıf BiliÅŸim Teknolojileri ve Yazılım dersi lI. Dönem konu ve kazanımları  
aÅŸağıda listelenmiÅŸtir. 

6.2.1- Haydi Veri Toplamaya  

6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır. 
6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki iliÅŸkiyi tartışır.  

6.2.2- Sabit mi DeÄŸiÅŸken mi? 

6.5.1.2. Sabitleri ve deÄŸiÅŸkenleri problem çözümünde kullanır.  

6.2.3- Böl, Parçala, Çöz 

6.5.1.3. Bir problemi alt problemlere böler. 

6.5.1.4. Temel fonksiyonları problem çözme sürecinde kullanır. 

6.2.4- Problem Çözmek Benim İşim!  

6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliÅŸtirir. 

6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder. 

6.2.5- Farklı Yollardan Aynı Çözüme 

6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliÅŸtirir. 

6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder. 

6.5.1.7. Farklı algoritmaları inceleyerek en hızlı ve doÄŸru çözümü seçer. 

6.2.6- Ayıkla Pirincin Taşını 

6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doÄŸru çalışacak biçimde düzenler. 

6.2.7- Benzer Sorun Benzer Çözüm 

6.5.1.9. Problemin çözümünü, benzer problemler için geneller. 

6.2.8- Bilgilerimizi Ölçelim 

6.2.9- Scratch ile Tanışıyorum 

6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır. 

6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın iÅŸlevlerini açıklar. 

6.2.10- Scratch’i KeÅŸfediyorum 

6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın iÅŸlevlerini açıklar. 

6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar. 

6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliÅŸtirerek düzenler. 

6.2.11- Haydi Canlanalım 

6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar. 

6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliÅŸtirerek düzenler. 

6.5.2.5. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.6. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.2.12- Nesneler KonuÅŸuyor 

6.5.2.5. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.6. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluÅŸturur 

6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.2.13- Düşünen Bilgisayar 

6.5.2.5. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.6. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.2.14- Çizim Yapıyorum 

6.5.2.5. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.6. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. 

6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir. 

6.2.15- Oyun Yazıyorum 

6.5.2.5. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.6. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. 

6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir. 

6.2.16- Scratch Projem 

6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluÅŸturur. 

6.2.17- Projelerimizi DeÄŸerlendiriyoruz 

6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluÅŸturur. 

6.2.18- Tekrar Edelim 

6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. 

6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir. 

6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.