body *:not(header) { display: none !important; } #header-inner { display: block !important; } -->

6. Sınıf 2. Dönem 2. Sınav Soruları Açık Uçlu

 

Scratch Program Arayüzü ile İlgili Sorular

  1. Scratch arayüzünü ilk açtığınızda hangi bölümlerle karşılaşıyorsunuz? Bu bölümleri açıklayınız.
  2. Scratch’te sahne alanının ne iÅŸe yaradığını anlatınız.
  3. Scratch’te “kod blokları” paneli hangi amaçla kullanılır?
  4. Scratch sahnesinde koordinat sistemi nasıl çalışır? Örnek veriniz.
  5. Scratch sahnesindeki bir kuklanın başlangıç konumunu nasıl belirlersiniz?
  6. Scratch’te “kostümler” sekmesi hangi amaçla kullanılır?
  7. “Sesler” sekmesi hangi iÅŸlevi görür? Örnek bir kullanım senaryosu oluÅŸturunuz.
  8. Sahneye yeni bir kukla eklemek için hangi yöntemleri kullanabilirsiniz?
  9. Scratch arayüzündeki “YeÅŸil Bayrak” butonu hangi görevi yerine getirir?
  10. Scratch projelerinde kullanılan bloklar hangi başlıklar altında toplanır?
  11. Scratch sahnesindeki bir kuklanın boyutunu nasıl değiştirirsiniz?
  12. Scratch’te sahnenin arka planını deÄŸiÅŸtirme iÅŸlemini adım adım açıklayınız.
  13. Scratch arayüzünde “Kodlama Alanı” hangi amaçla kullanılır?
  14. Scratch projenizde birden fazla kukla kullanıyorsanız, kuklalar arası geçişi nasıl sağlarsınız?
  15. Scratch’te sahne arka planına bir resim eklemek için hangi adımları izlersiniz?
  16. Scratch sahnesindeki bir nesnenin görünürlüğünü nasıl açıp kapatırsınız?
  17. Scratch arayüzünde “Kuklalar Listesi” nasıl kullanılır?
  18. Scratch’te bir kuklanın hareket yönünü nasıl deÄŸiÅŸtirirsiniz?
  19. Scratch arayüzünde hangi tuşlara basarak projeyi başlatabilir ve durdurabilirsiniz?
  20. Sahnedeki kuklanın X ve Y koordinatlarını nereden görebilirsiniz?

Scratch Hareket Blokları ile İlgili Sorular

  1. Bir kuklayı Scratch sahnesinde 10 adım ileri hareket ettirmek için hangi blokları kullanabilirsiniz?
  2. Bir kuklayı sahnenin sol üst köşesine götürmek için hangi kodları yazarsınız?
  3. Kuklayı 90 derece döndürmek için hangi kod bloğunu kullanırsınız?
  4. Kuklayı rastgele bir noktaya hareket ettirmek için hangi bloğu kullanabilirsiniz?
  5. Kuklanın bulunduğu konumu sıfırlamak için hangi kodları kullanabilirsiniz?
  6. Kuklayı sürekli hareket ettiren bir kod dizisi yazabilir misiniz?
  7. Kuklanın hareketini sadece belirli bir süreyle sınırlandırmak için hangi blokları kullanabilirsiniz?
  8. Kuklayı belirli bir konuma hareket ettirmek için hangi bloğu kullanırsınız?
  9. Kuklayı sürekli sağa hareket ettirirken sahne sınırına çarptığında yön değiştirmesi için nasıl bir kod yazarsınız?
  10. Hareket bloklarını kullanarak bir daire çizen bir kod oluşturabilir misiniz?

Scratch Olaylar Blokları ile İlgili Sorular

  1. “YeÅŸil bayrak tıklandığında” bloÄŸu hangi amaçla kullanılır? Örnek veriniz.
  2. “Belirli bir tuÅŸa basıldığında” olayını kullanarak bir oyun baÅŸlatma senaryosu yazınız.
  3. “Bir kuklaya tıklandığında” olayını kullanarak bir kuklaya tepki verme senaryosu yazabilir misiniz?
  4. Farklı olay bloklarını kullanarak iki kuklanın etkileşim kurduğu bir kod yazabilir misiniz?
  5. Olaylar blokları kullanılarak bir hikâye başlatılabilir mi? Nasıl?
  6. Belirli bir zaman aralığında bir olayın gerçekleşmesini nasıl sağlayabilirsiniz?
  7. “Bir mesaj yayınla” bloÄŸu hangi durumlarda kullanılır? Örnek veriniz.
  8. Mesaj yayınlama ve alma blokları kullanılarak kuklalar arası iletişim nasıl sağlanır?
  9. “Bir mesaj alındığında” bloÄŸu ile baÅŸka bir kuklayı nasıl tetiklersiniz?
  10. Scratch’te olay bloklarını kullanarak bir geri sayım baÅŸlatma algoritması oluÅŸturabilir misiniz?

Scratch Görünüm Blokları ile İlgili Sorular

  1. Bir kuklanın kostümünü değiştiren bir kod yazabilir misiniz?
  2. Görünüm bloklarını kullanarak bir kuklanın yavaşça kaybolmasını nasıl sağlarsınız?
  3. Bir kuklayı büyütmek ya da küçültmek için hangi blokları kullanırsınız?
  4. Scratch’te bir kuklanın konuÅŸma balonunu nasıl ekleyebilirsiniz?
  5. Görünüm bloklarını kullanarak bir hikâye oluşturabilir misiniz?
  6. Kuklanın rengini değiştiren bir kod yazabilir misiniz?
  7. Scratch’te bir kuklayı belirli bir süre görünmez yapmak için nasıl bir kod yazarsınız?
  8. Kuklanın kostümlerini sırasıyla değiştirerek bir animasyon oluşturabilir misiniz?
  9. Sahnedeki bir kuklanın yazı yazmasını sağlamak için hangi blokları kullanırsınız?
  10. Görünüm blokları ile sahne arka planını nasıl değiştirirsiniz?

Scratch Ses Blokları ile İlgili Sorular

  1. Kuklanın bir ses çalmasını nasıl sağlarsınız?
  2. Belirli bir ses dosyasını bir kuklaya nasıl yüklersiniz?
  3. Ses bloklarını kullanarak bir enstrüman çalan bir kod yazabilir misiniz?
  4. Bir kukla belirli bir tuşa basıldığında ses çıkarmasını nasıl sağlarsınız?
  5. Ses blokları ile bir şarkı bestelemek mümkün mü? Nasıl?
  6. Scratch’te ses efektleri eklemek için hangi adımları izlersiniz?
  7. “Sesin hızını deÄŸiÅŸtir” bloÄŸu nasıl çalışır?
  8. Kuklalar arasında farklı seslerin çalmasını sağlamak için nasıl bir kod yazarsınız?
  9. Birden fazla sesi sıralı çalacak bir kod yazabilir misiniz?
  10. Seslerin başlangıç ve bitiş zamanını kontrol eden bir algoritma yazabilir misiniz?

Scratch Kontrol Blokları ile İlgili Sorular

  1. “EÄŸer... o zaman” blokları ile bir kuklanın belirli bir durumda ne yapacağını nasıl belirlersiniz?
  2. Kontrol blokları ile bir sayacı nasıl başlatırsınız?
  3. Döngü bloklarını kullanarak bir animasyon oluşturabilir misiniz?
  4. Kontrol bloklarını kullanarak bir oyunda puan sistemini nasıl eklersiniz?
  5. Şarta bağlı bir karar mekanizması oluşturabilir misiniz?
  6. “Sonsuza kadar” döngüsü hangi durumlarda kullanılır? Örnek veriniz.
  7. “Belirli bir süre bekle” bloÄŸunu bir animasyonda nasıl kullanırsınız?
  8. “Tekrar et” bloÄŸunu kullanarak bir hareketi 10 kez tekrarlayan bir kod yazabilir misiniz?
  9. Kontrol blokları ile bir geri sayım işlemi nasıl yapılır?
  10. Bir oyunda, belirli bir şart gerçekleştiğinde bir ses çalmasını sağlayan bir algoritma yazabilir misiniz?

Scratch İşlemler Blokları ile İlgili Sorular

  1. Scratch’te toplama iÅŸlemi yapmak için hangi blokları kullanırsınız?
  2. Matematiksel işlemleri kullanarak bir çarpma tablosu kodlayabilir misiniz?
  3. Bir sayının karesini hesaplayan bir kod yazabilir misiniz?
  4. “EÄŸer sayı çift ise” kontrolü yapan bir algoritma oluÅŸturabilir misiniz?
  5. Rastgele bir sayı üreterek bu sayıyı sahnede gösteren bir kod yazabilir misiniz?
  6. İşlemler blokları ile bir sıcaklık dönüştürücü programı oluşturabilir misiniz?
  7. Bir kullanıcıdan aldığı iki sayıyı toplayıp ekranda gösteren bir program yazabilir misiniz?
  8. “Büyük mü, küçük mü?” kontrolü yaparak bir kuklayı hareket ettiren bir kod yazabilir misiniz?
  9. İşlemler blokları ile bir tahmin oyunu kodlayabilir misiniz?
  10. Bir sayının faktöriyelini hesaplayan bir Scratch programı oluşturabilir misiniz?

Scratch Veri Blokları ile İlgili Sorular

  1. Bir oyun için puan sistemi nasıl oluşturulur?
  2. DeÄŸiÅŸkenleri kullanarak bir dijital saat yapabilir misiniz?
  3. Scratch’te bir deÄŸiÅŸken oluÅŸturma ve kullanma adımlarını açıklayınız.
  4. Kullanıcının girdiği bir ismi bir değişkene kaydeden bir kod yazabilir misiniz?
  5. DeÄŸiÅŸkenleri kullanarak bir hesap makinesi oluÅŸturabilir misiniz?
  6. Bir oyun sırasında toplanan puanların bir listede saklanmasını sağlayan bir kod yazabilir misiniz?
  7. Kullanıcıdan aldığı bir değeri ekranda gösteren bir kod yazabilir misiniz?
  8. Scratch listelerini kullanarak alfabetik bir sıralama yapabilir misiniz?
  9. Bir değişkeni sıfırlama ve yeni bir değer atama işlemi nasıl yapılır?
  10. Scratch listelerini kullanarak bir yemek menüsü oluşturabilir misiniz?

Scratch Akış Şeması ile İlgili Sorular

  1. Scratch’te yazdığınız bir algoritmayı akış ÅŸeması ile ifade edebilir misiniz?
  2. Scratch ile bir trafik ışığı simülasyonu oluşturup akış şemasını çizebilir misiniz?
  3. Akış şeması ile bir hikâye oluşturabilir misiniz? Örnek veriniz.
  4. Scratch’te bir fonksiyon oluÅŸturarak bunun akış ÅŸemasını çizebilir misiniz?
  5. Akış şeması ile bir sayı tahmin oyununun algoritmasını yazabilir misiniz?
  6. Akış şeması ile bir geri sayım programının adımlarını oluşturabilir misiniz?
  7. Akış şeması ile bir çarpım tablosu algoritması oluşturabilir misiniz?
  8. Scratch akış şemalarını matematiksel işlemler için nasıl kullanırsınız?
  9. Akış şeması ile bir labirent çözme algoritması tasarlayabilir misiniz?
  10. Scratch’te bir proje geliÅŸtirme sürecinde hangi adımları akış ÅŸeması ile gösterebilirsiniz?


Daha yeni Daha eski