body *:not(header) { display: none !important; } #header-inner { display: block !important; } -->

6. Sınıf 2. Dönem Kazanımları

 

6. sınıf BiliÅŸim Teknolojileri ve Yazılım dersi lI. dönem konu ve kazanımları aÅŸağıda listelenmiÅŸtir. 

6.2.1 - Haydi Veri Toplamaya  

6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır. 

6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki iliÅŸkiyi tartışır.  

6.2.2 - Sabit mi DeÄŸiÅŸken mi? 

6.5.1.2. Sabitleri ve deÄŸiÅŸkenleri problem çözümünde kullanır.  

6.2.3 - Böl, Parçala, Çöz 

6.5.1.3. Bir problemi alt problemlere böler. 

6.5.1.4. Temel fonksiyonları problem çözme sürecinde kullanır. 

6.2.4 - Problem Çözmek Benim İşim!  

6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliÅŸtirir. 

6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder. 

6.2.5 - Farklı Yollardan Aynı Çözüme 

6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliÅŸtirir. 

6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder. 

6.5.1.7. Farklı algoritmaları inceleyerek en hızlı ve doÄŸru çözümü seçer. 

6.2.6 - Ayıkla Pirincin Taşını 

6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doÄŸru çalışacak biçimde düzenler. 

6.2.7 - Benzer Sorun Benzer Çözüm 

6.5.1.9. Problemin çözümünü, benzer problemler için geneller. 

6.2.8 - Bilgilerimizi Ölçelim 

6.2.9 - Scratch İle Tanışıyorum 

6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır. 

6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın iÅŸlevlerini açıklar. 

6.2.10 - Scratch’i KeÅŸfediyorum 

6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın iÅŸlevlerini açıklar. 

6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar. 

6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliÅŸtirerek düzenler. 

6.2.11 - Haydi Canlanalım 

6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar. 

6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliÅŸtirerek düzenler. 

6.5.2.5. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.6. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.2.12 - Nesneler KonuÅŸuyor 

6.5.2.5. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.6. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluÅŸturur 

6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.2.13 - Düşünen Bilgisayar 

6.5.2.5. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.6. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.2.14 - Çizim Yapıyorum 

6.5.2.5. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.6. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. 

6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir. 

6.2.15 - Oyun Yazıyorum 

6.5.2.5. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.6. DoÄŸrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluÅŸturur. 

6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 

6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. 

6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir. 

6.2.16 - Scratch Projem 

6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluÅŸturur. 

6.2.17 - Projelerimizi DeÄŸerlendiriyoruz 

6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluÅŸturur. 

6.2.18 - Tekrar Edelim 

6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. 

6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir. 

6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluÅŸturur. 

 

 

Daha yeni Daha eski